Historik

miniRival konstruerades som modell av ett gäng Rival 22 seglare vintern 1982 till 1983. De byggde varsin båt, samt en extra, som de skänkte till Rival 22 förbundet på dess årsmöte våren 1983 - och så var det hela igång.

miniRival som prydnad, hobby eller instrument för lekfull eller avancerad kappsegling. Välj själv, men orsaken var nog mest att Petter & Co tyckte att det var roligt att ha något att göra under vintern. Så tack för den fina idén.

Verksamheten

miniRivalklubben driver verksamheten, i huvudsak regattorna, och stimulerar många intressenter på ett flertal orter att träffas regelbundet. Man hanterar också stadgefrågor, bevarande och vidareutveckling av klassregeln.

Stadgar

mR-klubben bildades formellt 1992-10-24 efter att ha fungerat under preliminära former ett antal år. Stadgar antogs vid årsmötet 1993-04-24 med förebild från Rival 22 - förbundet.

Att bli medlem

mR-klubbens postgiro är 56 59 98 - 2 och årsavgiften är 100:- Alla är välkomna att stödja vår verksamhet genom att bli medlemmar.